Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Aralık 2010 Cumartesi

Hayattan İnciler (Part1)

İnsan Beyni'nin bir Bilgisayar kapasitesinin kat be kat üstünde bilgi depo edebildiği söyleniyor elbette katılıyorum..

Ancak bu hayatımız boyunca bazı kesimlerinde kafamıza takılan soru/sorunlar dolayısı ile unutmaya veya unutkanlık başlıyor.İnsanoğlu kendine güvenir en azından aklında tutabileceğini sandığı bir anda kaleme,deftere ihtiyaç duymamaya çalışarak beynini zorlamak ister.Kimi zaman etkili sonuçlar doğursa da bu hususun tam tersi olanakları da göz önünde bulundurmanın faydası var.

Kısa süre önce yaşadığım bir örneği açıklayarak konuya bağlamak gerekirse; Günlerden Perşembe,hava normal akşam üzeri vakitlerinde banka hesabım hakkındaki değişikliği uygulatmak için çalıştığım bankaya gittim.Normalde uzun süre sıra beklememe rağmen bu sefer ki gidişimde sıra beklemeden numara almaya bile gerek kalmadan giriş yaptım pek kalabalıkta değildi.İşimi müşteri hizmetleri üzerinden yapacağımı belirten görevli görüşmesinden sonra telefona sarıldım ve gerekli adımları uygulayarak istediğim odak noktasına yaklaştım ve ardından bana verilen bir numarayı not etmem belirtildi ancak ben bunu hafızamda tutabileceğime ve eve gidince not edeceğim kanısına vararak önceden tedbir almamıştım ve kendime bu konuda güveniyordum.Yolda yürürken birkaç eski ahbaplar ile karşılaştım ve eski defterleri açınca sohbet sohbeti devamında getirerek koyu bir muhabbetin içinde buldum kendimi dolayısıyla eve geldiğimde sadece bana verilen numaranın sadece 2 hanesini hatırlayabildim hafızamı zorlamakta güçlük çekmeye çalıştığım zaman beynimi başka şeyler kurcalamakta olup bir anda hayaller devamını getirerek tamamen unutmaya dayalı sisteme girdiğimin kanısına varmaya başladım ve dediğim gibi de oldu unutmuştum.Bir daha hatırlamak için yaklaşık 1 km daha yürüyerek istediğime ulaşacaktım fakat zamanda kısıtlıydı bir sonraki güne bıraktım belirtilen günde daha önemli işim olduğu için ben bugünkü işimi bir sonraki günlerde halletmeye çalışırım sistemiyle erteleme günlerim devam ediyordu.Ancak istediğime ulaşmam zor olsa da sonunda ulaşmıştım....

Burada anlatmaya çalıştığım hususların en başında gelen konulardan bir tanesi 'Bugünün İşini Yarına Bırakma' deyimiyle açıklık getirmek yerinde olacaktır.Diğeri ise hafıza kuvvetiniz ne kadar yüksek dereceye sahip olursa olsun sizin için önemli olan bir belge/sayı vs. not etmekten çekinmeyiniz.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder